poniedziałek, 13 maja 2013

Domowe tortille!

W sobotę to ja postanowiłam zrobić obiad dla mojej mamy i sióstr, więc były tortille! Łatwe do przygotowania, a za to jakie smaczne! Oczywiście w 100% polecam zrobić ciasto samodzielnie. Chyba, że ktoś woli jeść chemię ze sklepu już nie wpominając o różnicy smakowej. ;) No to zaczynamy!

SKŁADNIKI

Tortilla:
1 jajko
ok. pół kilograma mąki
szklankę ciepłej wody
2 łyżeczki masła lub 3 smalcu (polecam smalec, ponieważ łatwiej gnieść ciasto)
szczypta soli

Sos (ja zrobiłam majonezowo-śmietanowy)
śmietana
majonez
sól i pieprz
(w zależności, jak dużo ma go być)
i wszystko mieszamy.



Do środka możecie oczywiście włożyć co Wam się podoba! W moich tortillach znalazł się kurczak, bekon, sałata, ser, pomidor oraz sos. 

PRZEPIS
Wszystkie składniki na tortille wrzucamy/wlewamy do miski i porządnie zagniatamy. Będzie dosyć trudno na początku, ale mąka czyni cuda ;) Po ugnieceniu wstawić na około 30 minut do lodówki na odpoczynek. Gdy już się uda kolejna porcja mąki ląduje na blacie, kolejna na wałek i wałkujemy. Podpowiem, że lepiej zostawić ją grubszą i nie trzymać za długo na patelni (myślę, że 20-30 sekun na jedną stronę wystarczy), ponieważ będzie za łamliwa. 




(tortilla na zdjęciu jest troszkę za cienka. Pierwsza nie wyszła za dobra,a drugiej już idealnie zdjęcia na patelni nie zrobiłam, lecz kilka zdjęc niżej możecie zobaczyć już gotową - np.zdjęcie z pomidorami)


W między czasie bierzemy kurszaka kroimy go na podłużne kawałki i wraz z bekonem odpiekami na patelni. Kurczaka można posypać przyprawą cury lub gyrosem, ma wtedy lepszy smak. Gdy przewrócimy naszego kurczaka na drugą stronę, możemy położycz na nim kawałek sera (jak na końcowym zdjęciu). 


Gdy wszystko jest gotowe zabieramy się na łączenie wszystkiego w całość.
Rozlewany na tortilli sos, kładziemy listek sałaty, kurczak, bekon, pomidor, co lubicie, można polać dodatkowo sosem i jemy! Potrawę można złożyć na pół, zwinąć ją, albo po prostu wziąć do ręki jak pizzę. Ważne, aby smakowało! ;)




Dziękuję za uwagę i życzę smacznego! Dajcie znać, jak Wam wyszło! :)

1 komentarz:

  1. Omnomnom i już wiem co zrobić na obiada jak nie będę miała pomysłu. Przepis chyba najłatwiejszy z jakim się dotychczas spotkałam, i wygląda pyyysznie :D

    OdpowiedzUsuń